Tuesday 22 January 2013

SAYA BUKAN LAGI BUDAK SEKOLAH :P

assalamualaikum people :)
entry hari ni nak cerita pengalaman jadi suri rumah :'D ouh sangat terharu ayat tu . haha . padahal dah berzaman dah orang start sekolah , baru leni nak update .*pigiiii dah .. shera lambat pick up* . ehh peduli lah . tahun depan pun tak kisah kalau nak update pun , password sy . HAHA . k melalut . pengalaman paling manis bila budak sekolah start pergi sekolah pada hari pertama persekolahan . haa? mcm pelik je bunyi nyerrr.. ^^ time tu kita rasa mcm "woahh , best gila tak yah mandi pagi-pagi butaaa .. adik-adik semue tgh tunggu giliran dpn toilet" .. JUST FOR A FIRSTDAY okay .. hari kedua , ketiga dan seterusnya .. aku rasa mcm nak pergi sekolah .. nak selok depan cermin bela tudung . dah bela tudung . tengok 2 , 3 kali cermin tu .. anddddd SMILE ! . hahaha ,bila kantoi dengan adik , ni lah jawapan nya "nak tau tudung kita tu elok ke tak , try laa senyum , kalau tudung tu maintain je , tak gerak-gerak atau tak gelembung sana sini , okay laa tu maknanya" . hahahaha , see permainan dy ? tapi betul apa ken ? dan aku rasa selok nak pergi sekolah , berie nak pergi sebab aku nak duduk dalam kelas.. depan sekali pulak tu .. cikgu-cikgu plak mesti aim meja kiteorg y kat depan tu kan ^^ satu lagi kelebihan duduk depan sekali adalah kerja sekolah mesti siap punyerr laaa.. AHAHA .. tapi pernah je tak siap *hek ellehhhh.. ah , y penting best lah ..lagi lagi .. aku suka pergi sekolah sbb dapat gossip dengan member kacikk .. gossipgirl kan . KHAKHAKHA ..tapi perempuan , biasa lah kan .. perempuan mana yang tak pernah gossip ? angkat hidung please ! ahhh , jangan nak membongak laa shahirah . then , sebab seterusnya adalah aku nak 'tawaf' satu sekolah . hahaha . sekolah aku tu besar kauu kiahh ..satu round pun dah penat , biarpun tawaf 7x sebenarnya.. hahaha . sekolahku yang besar dan cantik . BRASS *BukitRAnginSecondarySchool* jyeahhhh . power punya .. hahaha.. tapi semua tu hanya tinggal kenangan kan .. kenangan pahit malas aku nak ungkapkan kerana ia terlalu pahit , terlalu ! bila ingat .. aku rasa mcm bodoh je .. SYAITAN tu lagi BODOH ! erghhhh .. dan kenangan manisnya terlalu banyak mungkin takkan terungkap :) salah satunya adalah aku dinobatkan sebagai salah seorang ahli group excell . awesome sgt . tapi tak tau laa result aku nt awesome ke idakkk . doa kan sy :) peaceee.. sekolah jugak adalah tempat kita bertemu rakan-rakan seperjuangan , sekolah jugak tempat kita melepaskan tansionnnn di rumahh .. sekolah jugak hiruk pikuk dgn suara 1000 lebih student ditambahkan pulak dgn suara 60 org cikgu , cmpur dgn seorang GPK koko , seorang GPK pentadbiran dan seorang lagi PENGETUA . tu belum termasuk lagi suara makcik2 kantin and makcik2 cleaner and suara pakcik guard.. huhhh -,- kira laa sendiri . guna kalkulator saintifik je .. hahahaha .. awesome kan ? thats my school :D yeee , kenangan .. aku akan menjejak kan semula kakiku ketika result SPM2012 akan dikeluarkan . time tu lah .. hahaha ..

*pesanan untuk sekolah : wahai sekolah yang budiman , teruskanlah keutuhan mu agar adik-adikku yang sedang menginap terhadapmu , dan adik-adikku yang bakal menjejakkan kaki terhadapmu ..sentiasa berusaha untuk berjaya kerana kekuatan mu yang dapat meningkatkan keazaman . 


meloveyou :* 

No comments:

Post a Comment